| Title | Duration | Price | ||
|---|---|---|---|---|
| 1 |
|
はじまりのルーカ -- 宮沢らも aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 01:55 | |
| 2 |
|
住む -- うえだなおふみ aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 02:40 | |
| 3 |
|
描ク、足ス -- 越前 aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 03:54 | |
| 4 |
|
クレイドル -- 理科 棚 aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 04:55 | |
| 5 |
|
By Your Side -- シロメ feat. 原 祥太 aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 03:05 | |
| 6 |
|
bikefreestyle!! -- 帰国子女 aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 02:09 | |
| 7 |
|
極光 -- 佐々木虚像 aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 03:33 | |
| 8 |
|
sukoyaka morning -- satoruohno aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 02:23 | |
| 9 |
|
無色の緑の考えが猛烈に眠る -- 零進法 aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 02:07 | |
| 10 |
|
わたしはTOWNER -- 山下憶良 aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 03:04 | |
| 11 |
|
明星 -- Tezka aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 03:06 | |
| 12 |
|
溺れる! -- yaginiwa aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 04:14 | |
| 13 |
|
Black Frame -- Guernica Helvetica aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 03:00 | |
| 14 |
|
Usnea -- tacoミ aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 02:36 | |
| 15 |
|
blue bitter syrup -- NΟUΟ! aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 02:15 | |
| 16 |
|
rainy melancholy -- みけたはな aac: 16bit/44.1kHz (320kbps ABR) | 02:17 |
Digital Catalog
"Yes, you can go all out in Footwork." A 5-track battle-oriented instrumental Footwork EP by a Japanese producer satoruohno. Aimed to further expand the boundaries of the genre Footwork, originating from Chicago IL in United States, through the sampling of my own playing of various instruments. The artwork is supposed to represent the colorful nature of this EP as a whole.
"Yes, you can go all out in Footwork." A 5-track battle-oriented instrumental Footwork EP by a Japanese producer satoruohno. Aimed to further expand the boundaries of the genre Footwork, originating from Chicago IL in United States, through the sampling of my own playing of various instruments. The artwork is supposed to represent the colorful nature of this EP as a whole.
A 4-track EP that consists of easygoing, yet still club-friendly tunes. The word kaikatsu means "comfortable living" in Japanese, and the names of the tunes mainly derives from my favorite part of the experience of going to the spa/Onsen (hot spring). Also, I wanted to aim for a relaxing feel rather than the usual aggressive/bass-driven style this time, so I've decided to take a picture in my house to represent my daily life, and make it into an artwork.
A 4-track EP that consists of easygoing, yet still club-friendly tunes. The word kaikatsu means "comfortable living" in Japanese, and the names of the tunes mainly derives from my favorite part of the experience of going to the spa/Onsen (hot spring). Also, I wanted to aim for a relaxing feel rather than the usual aggressive/bass-driven style this time, so I've decided to take a picture in my house to represent my daily life, and make it into an artwork.
みけたはなによる二曲入りシングル。 収録曲は、2019年当時に制作された音源のリマスター版と、新たに再録されたバージョンで構成されている。 どちらの楽曲も、轟音ギターと優しい歌声が溶け合い、10代のジレンマを繊細に描き出す。 「飛べないカラス」は内省的で陰を帯びたサウンド。 一方「透明人間」は外へと開かれた衝動を抱く。 正反対の色を持つ二つの楽曲が対となり、一つの世界を形成する。 それぞれに異なる表情のシューゲイザー/オルタナティブロックが展開され、聴き終えたあとには、誰の胸にもノスタルジーのような情景が静かに浮かび上がるだろう。 ジャケットイラストは絵師・アルテアによる描き下ろし。 みけたはなとアルテアによって生み出されたこの構図は、胸の奥から叫びたくなるような感情を鮮やかに捉えた、一枚の作品となっている。
みけたはなによる二曲入りシングル。 収録曲は、2019年当時に制作された音源のリマスター版と、新たに再録されたバージョンで構成されている。 どちらの楽曲も、轟音ギターと優しい歌声が溶け合い、10代のジレンマを繊細に描き出す。 「飛べないカラス」は内省的で陰を帯びたサウンド。 一方「透明人間」は外へと開かれた衝動を抱く。 正反対の色を持つ二つの楽曲が対となり、一つの世界を形成する。 それぞれに異なる表情のシューゲイザー/オルタナティブロックが展開され、聴き終えたあとには、誰の胸にもノスタルジーのような情景が静かに浮かび上がるだろう。 ジャケットイラストは絵師・アルテアによる描き下ろし。 みけたはなとアルテアによって生み出されたこの構図は、胸の奥から叫びたくなるような感情を鮮やかに捉えた、一枚の作品となっている。
闇と甘さ、そしてやわらかな優しさが同居する独創的な世界観を持つシンガーソングライター・みけたはなと、話題沸騰のドラムンベース双子ユニット・Tyrkouaz(ティルクアーズ)が共鳴し、唯一無二の楽曲が生まれた。 すべては、みけたはなが19歳で書き上げた一曲のデモから始まった。 クラシックギターやトイピアノのノスタルジックな響き、包み込むような歌声、そこへ容赦なく切り込むドラムンベースが交錯する。 甘くて鋭い、やさしくて強い。誰にも真似できない音の物語が、ここにある。
闇と甘さ、そしてやわらかな優しさが同居する独創的な世界観を持つシンガーソングライター・みけたはなと、話題沸騰のドラムンベース双子ユニット・Tyrkouaz(ティルクアーズ)が共鳴し、唯一無二の楽曲が生まれた。 すべては、みけたはなが19歳で書き上げた一曲のデモから始まった。 クラシックギターやトイピアノのノスタルジックな響き、包み込むような歌声、そこへ容赦なく切り込むドラムンベースが交錯する。 甘くて鋭い、やさしくて強い。誰にも真似できない音の物語が、ここにある。
It was so hard for me to name these tunes appropriately, and therefore took me so long to put these tunes out. (Why did this have to take me three years...) This EP is about dealing with hardships, exhaustion from dealing with them, and coping with the whole process. I tried to convey my feelings towards this topic through all the sharp, stingy, metallic sounds which I've designed myself, and saturated soundscapes throughout the collection. I hope this theme resonates with you. Thanks for checking this page out!
It was so hard for me to name these tunes appropriately, and therefore took me so long to put these tunes out. (Why did this have to take me three years...) This EP is about dealing with hardships, exhaustion from dealing with them, and coping with the whole process. I tried to convey my feelings towards this topic through all the sharp, stingy, metallic sounds which I've designed myself, and saturated soundscapes throughout the collection. I hope this theme resonates with you. Thanks for checking this page out!
ガットギター弾き語りシンガーソングライター、みけたはなによる第2作目のアルバム『きみの甲羅』。アシッドフォーク・シューゲイザー・ドリームポップ等、様々な音楽ジャンルが飛び交うこのアルバムは、前作の『きみの羽』同様に異質で妖しい雰囲気を漂わせている。 時に重苦しく時に温かい言葉で彩られた、極めて幻想性の高い内省的な歌詞が特徴。 甘く切ない歌声とウェットなクラシックギターを中心に、轟音のファズギターやトイピアノ、ヴィオラやフルートといった様々な楽器で展開されるこのアルバムは、聴き手に絶え間なくカラフルな幻想を魅せる。 楽曲のみならずジャケットのイラストも全て自身で手掛け、もはや「みけたはな」そのものの世界と言えるだろう。
ガットギター弾き語りシンガーソングライター、みけたはなによる第2作目のアルバム『きみの甲羅』。アシッドフォーク・シューゲイザー・ドリームポップ等、様々な音楽ジャンルが飛び交うこのアルバムは、前作の『きみの羽』同様に異質で妖しい雰囲気を漂わせている。 時に重苦しく時に温かい言葉で彩られた、極めて幻想性の高い内省的な歌詞が特徴。 甘く切ない歌声とウェットなクラシックギターを中心に、轟音のファズギターやトイピアノ、ヴィオラやフルートといった様々な楽器で展開されるこのアルバムは、聴き手に絶え間なくカラフルな幻想を魅せる。 楽曲のみならずジャケットのイラストも全て自身で手掛け、もはや「みけたはな」そのものの世界と言えるだろう。
若き才能たちによる既存のジャンルや価値観を越えた産まれたての12の蠢き。それらは聴覚を通り新たな王国を築きやがて次の目的地へと向かうだろう。魂の旅路、そして解放を体感するコンピレーションアルバム。
ポップレーベル・KAOMOZIより、合成音声がテーマの企画コンピがリリース。あらゆるジャンルをメタ的に横断し許容する土壌のもとで、キャラクターや視覚要素/ナラティブへの意識が強いニコニコ動画シーンのボカロPたちが楽曲制作したら、一体どんな景色になる?という疑問からスタートした本作ではオーナーの駒澤零がテーマに沿った9名のコンポーザーをキュレーション。「DAISY BELL」にはじまるコンピュータの歌声は多種多様に歩みを進め、また別の場所で絡み合い、複雑に未来を紡ぎ続ける。いまこそ合成音声楽曲、ボーカロイド・ソングスの可能性を、あらゆる視点から受け止め、攪乱することができるのではないだろうか。
Digital Catalog
"Yes, you can go all out in Footwork." A 5-track battle-oriented instrumental Footwork EP by a Japanese producer satoruohno. Aimed to further expand the boundaries of the genre Footwork, originating from Chicago IL in United States, through the sampling of my own playing of various instruments. The artwork is supposed to represent the colorful nature of this EP as a whole.
"Yes, you can go all out in Footwork." A 5-track battle-oriented instrumental Footwork EP by a Japanese producer satoruohno. Aimed to further expand the boundaries of the genre Footwork, originating from Chicago IL in United States, through the sampling of my own playing of various instruments. The artwork is supposed to represent the colorful nature of this EP as a whole.
A 4-track EP that consists of easygoing, yet still club-friendly tunes. The word kaikatsu means "comfortable living" in Japanese, and the names of the tunes mainly derives from my favorite part of the experience of going to the spa/Onsen (hot spring). Also, I wanted to aim for a relaxing feel rather than the usual aggressive/bass-driven style this time, so I've decided to take a picture in my house to represent my daily life, and make it into an artwork.
A 4-track EP that consists of easygoing, yet still club-friendly tunes. The word kaikatsu means "comfortable living" in Japanese, and the names of the tunes mainly derives from my favorite part of the experience of going to the spa/Onsen (hot spring). Also, I wanted to aim for a relaxing feel rather than the usual aggressive/bass-driven style this time, so I've decided to take a picture in my house to represent my daily life, and make it into an artwork.
みけたはなによる二曲入りシングル。 収録曲は、2019年当時に制作された音源のリマスター版と、新たに再録されたバージョンで構成されている。 どちらの楽曲も、轟音ギターと優しい歌声が溶け合い、10代のジレンマを繊細に描き出す。 「飛べないカラス」は内省的で陰を帯びたサウンド。 一方「透明人間」は外へと開かれた衝動を抱く。 正反対の色を持つ二つの楽曲が対となり、一つの世界を形成する。 それぞれに異なる表情のシューゲイザー/オルタナティブロックが展開され、聴き終えたあとには、誰の胸にもノスタルジーのような情景が静かに浮かび上がるだろう。 ジャケットイラストは絵師・アルテアによる描き下ろし。 みけたはなとアルテアによって生み出されたこの構図は、胸の奥から叫びたくなるような感情を鮮やかに捉えた、一枚の作品となっている。
みけたはなによる二曲入りシングル。 収録曲は、2019年当時に制作された音源のリマスター版と、新たに再録されたバージョンで構成されている。 どちらの楽曲も、轟音ギターと優しい歌声が溶け合い、10代のジレンマを繊細に描き出す。 「飛べないカラス」は内省的で陰を帯びたサウンド。 一方「透明人間」は外へと開かれた衝動を抱く。 正反対の色を持つ二つの楽曲が対となり、一つの世界を形成する。 それぞれに異なる表情のシューゲイザー/オルタナティブロックが展開され、聴き終えたあとには、誰の胸にもノスタルジーのような情景が静かに浮かび上がるだろう。 ジャケットイラストは絵師・アルテアによる描き下ろし。 みけたはなとアルテアによって生み出されたこの構図は、胸の奥から叫びたくなるような感情を鮮やかに捉えた、一枚の作品となっている。
闇と甘さ、そしてやわらかな優しさが同居する独創的な世界観を持つシンガーソングライター・みけたはなと、話題沸騰のドラムンベース双子ユニット・Tyrkouaz(ティルクアーズ)が共鳴し、唯一無二の楽曲が生まれた。 すべては、みけたはなが19歳で書き上げた一曲のデモから始まった。 クラシックギターやトイピアノのノスタルジックな響き、包み込むような歌声、そこへ容赦なく切り込むドラムンベースが交錯する。 甘くて鋭い、やさしくて強い。誰にも真似できない音の物語が、ここにある。
闇と甘さ、そしてやわらかな優しさが同居する独創的な世界観を持つシンガーソングライター・みけたはなと、話題沸騰のドラムンベース双子ユニット・Tyrkouaz(ティルクアーズ)が共鳴し、唯一無二の楽曲が生まれた。 すべては、みけたはなが19歳で書き上げた一曲のデモから始まった。 クラシックギターやトイピアノのノスタルジックな響き、包み込むような歌声、そこへ容赦なく切り込むドラムンベースが交錯する。 甘くて鋭い、やさしくて強い。誰にも真似できない音の物語が、ここにある。
It was so hard for me to name these tunes appropriately, and therefore took me so long to put these tunes out. (Why did this have to take me three years...) This EP is about dealing with hardships, exhaustion from dealing with them, and coping with the whole process. I tried to convey my feelings towards this topic through all the sharp, stingy, metallic sounds which I've designed myself, and saturated soundscapes throughout the collection. I hope this theme resonates with you. Thanks for checking this page out!
It was so hard for me to name these tunes appropriately, and therefore took me so long to put these tunes out. (Why did this have to take me three years...) This EP is about dealing with hardships, exhaustion from dealing with them, and coping with the whole process. I tried to convey my feelings towards this topic through all the sharp, stingy, metallic sounds which I've designed myself, and saturated soundscapes throughout the collection. I hope this theme resonates with you. Thanks for checking this page out!
ガットギター弾き語りシンガーソングライター、みけたはなによる第2作目のアルバム『きみの甲羅』。アシッドフォーク・シューゲイザー・ドリームポップ等、様々な音楽ジャンルが飛び交うこのアルバムは、前作の『きみの羽』同様に異質で妖しい雰囲気を漂わせている。 時に重苦しく時に温かい言葉で彩られた、極めて幻想性の高い内省的な歌詞が特徴。 甘く切ない歌声とウェットなクラシックギターを中心に、轟音のファズギターやトイピアノ、ヴィオラやフルートといった様々な楽器で展開されるこのアルバムは、聴き手に絶え間なくカラフルな幻想を魅せる。 楽曲のみならずジャケットのイラストも全て自身で手掛け、もはや「みけたはな」そのものの世界と言えるだろう。
ガットギター弾き語りシンガーソングライター、みけたはなによる第2作目のアルバム『きみの甲羅』。アシッドフォーク・シューゲイザー・ドリームポップ等、様々な音楽ジャンルが飛び交うこのアルバムは、前作の『きみの羽』同様に異質で妖しい雰囲気を漂わせている。 時に重苦しく時に温かい言葉で彩られた、極めて幻想性の高い内省的な歌詞が特徴。 甘く切ない歌声とウェットなクラシックギターを中心に、轟音のファズギターやトイピアノ、ヴィオラやフルートといった様々な楽器で展開されるこのアルバムは、聴き手に絶え間なくカラフルな幻想を魅せる。 楽曲のみならずジャケットのイラストも全て自身で手掛け、もはや「みけたはな」そのものの世界と言えるだろう。
若き才能たちによる既存のジャンルや価値観を越えた産まれたての12の蠢き。それらは聴覚を通り新たな王国を築きやがて次の目的地へと向かうだろう。魂の旅路、そして解放を体感するコンピレーションアルバム。
ポップレーベル・KAOMOZIより、合成音声がテーマの企画コンピがリリース。あらゆるジャンルをメタ的に横断し許容する土壌のもとで、キャラクターや視覚要素/ナラティブへの意識が強いニコニコ動画シーンのボカロPたちが楽曲制作したら、一体どんな景色になる?という疑問からスタートした本作ではオーナーの駒澤零がテーマに沿った9名のコンポーザーをキュレーション。「DAISY BELL」にはじまるコンピュータの歌声は多種多様に歩みを進め、また別の場所で絡み合い、複雑に未来を紡ぎ続ける。いまこそ合成音声楽曲、ボーカロイド・ソングスの可能性を、あらゆる視点から受け止め、攪乱することができるのではないだろうか。

































































